Nom | Format | Muntador | Audio | Mida | Clicks | Afegit |
---|---|---|---|---|---|---|
Black coffee
Durada: 56 minuts. - Mida: 605 MB Aquest documental de producció canadenca ens mostra el que alguns experts cafeters han anomenat "l'era romàntica del cafè." Els nord-americans van redescobrir el que els seus homòlegs europeus han sabut des de sempre: el cafè és millor si és cafè de qualitat, i el millor lloc per beure'n és en l'ambient relaxat i agradable de la cafeteria. Als anys setanta, un peculiar grup d'empresaris van crear megacadenes com Starbucks, i Second Cup en els anys 80. El cafè es va convertir en la primera indústria mundial que va experimentar amb pràctiques de comerç just, i nous tipus de cooperatives agrícoles de conreu del cafè van néixer a l'Amèrica Central. Els nous consumidors de cafè volien trobar en la seva tassa del matí una certa expressió de justícia social. En conseqüència, els executius de màrqueting van començar a adonar-se que el "comerç just", a banda d'una exigència ètica, era un bon negoci. Els consumidors es van sentir més bé en saber que el seu hàbit de beure cafè contribuïa a desenvolupar les pràctiques d'agricultura sostenible, així com a augmentar els beneficis per al petit productor. |
ed2k | lopere | 706 | 2013-06-08 00:54:30 |