PAU CASALS INÈDIT
Primera audició de cinc obres inèdites per a violoncel i piano de Pau Casals. Des de l’Auditori Pau Casals del Vendrell. Concert inaugural del 30è Festival Internacional de Música Pau Casals.
Gerard Pastor, piano
Violoncel·listes de Barcelona
Lluís Claret, violoncel i direcció
Pau. Casals (1876-1973): Pastoral (1893) - Rêverie (1896) - Full d’àlbum (1897) - Romança (1899) ? Poème (1917)
Pau. Casals (1876-1973): Sardana per a violoncels (1927) - Sant Martí del Canigó - sardana (1943)
J.S. Bach (1685-1750): Sarabanda en re major de la Suite núm. 6 per a violoncel BWV 1012
Popular catalana: El cant dels ocells. (Harmonització de Pau Casals i orquestració d’Enric Casals)
J.S. Bach (1685-1750): Adagio per a violoncels en la menor
Avui us oferim la primera audició de les cinc peces per a violoncel i piano que el seu autor va desar en un calaix esperant que algun dia cobressin vida. Les cinc peces han sortit a la llum gràcies a l’esforç conjunt de Núria Ballester, responsable de l'Arxiu Casals, el musicòleg Xosé Aviñoa i la viuda del músic, Marta Casals.
El programa del concert inclou també obres de Bach i dues sardanes de Casals interpretades pel conjunt “Violoncel·listes de Barcelona”, dirigit pel mateix Lluís Claret.
A la “Sardana per a Violoncels”, escrita l’any 1927, una sardana de grans dimensions, li segueix la seva sardana més popular, “Sant Martí del Canigó”, la sardana “de l’exili”, escrita a Prada de Conflent el 1943. El concert acaba amb “El cant dels ocells”, una cançó popular que en la intervenció del mestre el 1971 a l'Assemblea de les Nacions Unides, on se li va concedir la medalla de la Pau, es convertia quasi en un himne. Lluís Claret ens fa una breu introducció del concert.