Elinks

Turistes espacials

Font:
DVB+DVB
Codec video:
XviD @ 1.1
Codec audio:
MP3
Nom Format Muntador Audio Mida Clicks Afegit
Turistes espacials
Mida: 500 megues.

El turisme espacial és una revolució a la volta de la cantonada?

Fa més de 40 anys l'home per primera vegada en l'espai. Des de la gent comú han somniat amb arribar a ells mateixos. Però després de diverses sortides en fals, un grup d'empresaris creuen obsessionat espai el primer comercial en els vols de la frontera final són només uns pocs anys de distància.

El concepte de turisme espacial no és nova. Arran dels grans èxits assolits pels americans i els russos durant la dècada de 1960 molts de nosaltres suposa que era només qüestió de temps abans que fos el torn dels turistes. Aquests somnis s'alimenten encara més quan les noves celebritats de l'època - els astronautes - tornar amb contes d'experiències que canvien la vida. Espai de la febre va ser tan intensa que el 1969 Pa-Am, una de les més respectades del món les companyies aèries, ha obert una llista d'espera per a una lluna de llançadora. És només un concepte sobre un tauler de dibuix però gairebé 100.000 persones ho van fer.

El problema és que va a l'espai va ser increïblement car. Els vehicles que s'envien a l'espai s'utilitza només un cop per cada vegada que un coet fora aixecat milions de dòlars va augmentar de manera efectiva en flames. Per que el turisme espacial es converteixi en una realitat, que era necessari el canvi.

Incipient espai turistes la certesa que la llançadora espacial va ser la resposta als seus somnis. És reutilitzable i capaç de fer diversos viatges a l'any. Fins i tot el món comercial es va inspirar en la roda i el 1985 una empresa de Califòrnia va començar a oferir viatges a l'espai en una nau que estaria llest per enlairar el 1992.

El 1986 un civil va fer finalment a la plataforma de llançament quan la NASA va posar mestra d'escola Christa McAuliffe a bord de la llançadora Challenger. Però poc més d'un minut en la missió Challenger explotar i tota la tripulació va morir. L'accident va tenir un efecte immediat. Empreses comercials van ser cancel lats.

No va ser fins deu anys més tard que el somni del turisme espacial va ser reviscut per l'espai empresari Peter Diamandis. Convençuda que era el treball del món comercial per obrir l'espai de frontera per les masses, Diamandis va establir el Premi X. El premi podria oferir 10 milions de dòlars per a la primera embarcació perquè sigui als subconjunts de l'espai orbital - 62 milles sobre la terra - dues vegades en 14 dies.

La cursa va atreure a més de 20 competidors. La primera persona que s'uneixin a Burt Rutan, un dels més prolífics dissenyadors d'avions.

També hi va haver Chuck Lauer, ex promotor que havia cofundar Rocketplane Ltd Rocketplane l'enfocament era construir una nau espacial mitjançant la modificació d'un Lear Jet

John Carmack, de 34 anys d'edat, els jocs d'ordinador milionari, signat amb la seva empresa armadillo Aerospace. Carmack i el seu equip de voluntaris que treballen a temps parcial, però estan tractant de construir una vertical d'enlairament i aterratge del vehicle a partir de zero.

La majoria dels participants havia grans idees, però pocs diners o plans concrets.

Burt Rutan decidir passar els primers anys treballant en secret en el seu projecte. Ell va arribar amb un disseny que ell estava segur podria fer el treball, especialment pel que es va ocupar de dos dels aspectes més perillosos dels vols espacials, l'enlairament i la reentrada.

Per evitar els perills d'un terreny de llançament, que utilitza tones d'explosius altament combustible, Rutan va dissenyar un avió portador de dur la seva embarcació, SpaceShipOne, a 47.000 peus per ser llançat. Per gestionar el perillós G-Force i la calor es troba a la reentrada, Rutan va sorgir amb la idea d'utilitzar dues cues que a vegades un angle de 90 °. Això crearia increïble arrossegament lent a la nau cap avall. En efecte, el vaixell passaria com una bala i baixar com un shuttlecock.

Amb el suport de Microsoft multimilionari Paul Allen, Rutan va construir el seu vaixell i el juny de 2004, SpaceShipOne es va convertir en la primera nau tripulada comercials en l'espai. Tres mesos més tard es va completar la tasca una vegada més, dues vegades en dues setmanes, i es va cobrar la 10million $ X Premi.

Ara Rutan i fundador del Grup Verge de Sir Richard Branson han format una associació per a construir la pròxima generació d'embarcacions capaços de prendre diversos passatgers. Branson de la nova empresa, Virgin Galactic, ja està a la venda de passatges de tornada a l'espai per $ 200,000. I encara que la nova nau que tindrà el primer espai de turistes encara no ha estat construït, l'empresa ha pres $ 10million en dipòsits.
ed2k Petiso 753 2009-03-13 17:21:12

Última actualització Thursday 28th of June 2018 01:03:32 AM.