Elinks
Romanzo criminale
- Any:
- 2005
- Categories:
- Pel·lícula
- Generes:
- Crim, Drama, Història
- Descripció:
- DURADA: 146 minuts (2h 26 min). Mida: 1,39 Gb
Idiomes: Català-Italià
PAÍS: Itàlia, França, Regne Unit
GUIÓ: Giancarlo De Cataldo, Sandro Petraglia, Stefano Rulli, Michele Placido (Novel·la: Giancarlo De Cataldo)
MÚSICA: Paolo Buonvino
FOTOGRAFIA: Luca Bigazzi
PRODUCCIÓ:
DIRECCIÓ: Michele Placido
REPARTIMENT: Kim Rossi-Stuart, Jasmine Trinca, Stefano Accorsi, Claudio Santamaria, Anna Mouglalis, Pierfrancesco Favino , Riccardo Scamarcio , Toni Bertorelli
CLASSIFICACIÓ: No recomenada a menors de 13 anys.
Roma, anys 60. Tres joves delinqüents, Libanès, Gel i Dandy, amb l'ajuda d'una improvisada banda d'altres malfactors, entre ells El Negre, un extremista que es creu l'últim samurai, segresten i assassinen brutalment a un ric propietari. Amb els diners del rescat, decideixen invertir, junts, en el negoci de l'heroïna. Així neix una organització hàbil i despietada que aixafa a tots els seus rivals, assumeix un control total del tràfic de drogues, imposa unes brutals lleis criminals a Roma, s'alia amb la Màfia i alhora es beneficia de la protecció de tots aquells homes sense rostre als quals el govern assigna el seu treball brut.
Mentrestant, les autoritats estan endinsades en la lluita contra el terrorisme nacional i subestimen l'onada de violència i diners il·lícits que s'apoderen de Roma. L'únic que pressent el poder devastador d'aquests nous gàngsters és el capità Scialoja. Per a destruir-los, Scialoja s'implica en una perillosa relació amb Patrizia, una intrigant prostituta que a més resulta ser la noia de Dandy. És una relació en la qual ambdós es deixen dur molt més allà de les seves intencions inicials.